TORNION- MUONIONJOEN LOHIKUNINKUUS 2024 JÄRJESTETÄÄN 3. - 4.8.

Tornion- Muonionjoen lohikuninkuus -tapahtuma järjestetään vuosittain elokuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Kilpailukeskus sijaitsee LappeanLohessa (Lappeantie 251, 95900 Kolari).
Kilpailualue on Kolarin Ruotsin sillalta Pellon puruskosken niskalle.

TORNION-MUONIONJOEN LOHIKUNINKUUS 2023
15.8.2023

Tornion- Muonionjoen lohikuninkuus arvonnan voittajat ovat selvillä. He ovat:

1. Mika Pantsar

2. Emmi Ritavaara

3. Tommi Karjalainen

4. Heino Ylilääkkölä

Kaikki voittajat on tavoitettu. Vielä kerran onnea heille ja kiitos kaikille arvan ostaneille.

LISÄTTY 5.8.2023 KLO 8.30: Mikäli kilpailussa ei saada niin montaa kalaa kuin on palkintoja, palkinnot arvotaan kilpailuun ilmoittautuneiden kesken. LISÄKSI: Kilpailun pienin kala palkitaan.

KILPAILUKESKUS JA PUNNITUS: LappeanLohi (Lappeantie 251, Kolari)
KALASTUSAIKA: lauantaina 5.8. klo 16-21, sunnuntaina 6.8. klo 06-12
LIPUT: 20€, samalla lipulla osallistut arvontaan.

LIPPUJEN MYYNTI: Kolarissa Hansport (Jokijalantie 59), Maatilamatkailu K & L Joki (Lappeantie 109), LappeanLohi (Lappeantie 251), Kontio-kallion loma (Lappeantie 384) ja Pellossa Petri Uusitalo / Naamisuvanto (Orankitie 3), Seo Pello (Burmanintie 2). Kilpailupäivinä lipunmyynti kilpailukeskuksessa. Lippuja rajoitetusti.

KILPAILUALUE: Kolarin Ruotsin sillalta Pellon Puruskosken niskalle.

PALKINTOJEN JAKO: sunnuntaina klo 14 kilapilukeskuksessa.

ARVONTA: arvonnan suorittaa Kolarin poliisi kahden viikon kuluessa kilpailun päättymisestä. Voittajat ilmoitetaan Luoteis-Lappi ja Meän Tornionlaakso lehdissä sekä tällä sivulla. Lisäksi voittajille soitetaan arpalipussa ilmoitettuun numeroon.

OHJELMA KILPAILUKESKUKSESSA: lauantaina klo 11-19 ja sunnuntaina klo 10-15 myynnissä suolaisia & makeita vohveleita sekä pika-arpoja. Palkintoina mm. vaappuja, lahjakortteja, puukkoja, paukkuliivi. KÄTEISMAKSU!

Lauantaina klo 12.30 Jaana Isokangas Duo (https://www.youtube.com/watch?v=dRpsWu2vazo).

Sunnuntaina klo 12 alkaen Harry Ylisaukko-oja & Annalea Tervo (https://www.youtube.com/watch?v=tRKJbpx1EP4)

PIHA-ALUEELLA lapsille ja nuorille erilaisia pihapelejä, puujalat, tasapainoliina, frisbiigolf ja tramboliini.

KALASTUSKILPAILUN PALKINNOT: 1) Perämoottori Yamaha F6 CHMS 2) Tempress Probox venetuoli 3) Vapasetti Shakespear Ugly Stik gold tiger 10' + Abu Garcia Ambasadeur 700i Trollin kela 4) fileerausveitsi visa + 5 vaappua

10) kaksois-puukko avaus- ja vuolupuukolla + 1 vaappu

SIJALLE 11 ETEENPÄIN SIJOITTUNEIDEN KALOJEN KESKEN ARVOTAAN Vapasetti Shakespear Ugly Stik gold tiger 10' + Abu Garcia Ambasadeur 700i Trollin kela

ARVONNAN PALKINNOT: 1) Robottiruohonleikkuri Stihl RMI422.2 + Stihl imow asennussarja S (1 318€) 2) Fatbike Helkama F26 11-v, runko 18" (1099€) 3) Robotti-imuri Ecovacs Deebot Ozmo N8 + Ecovacs N8/T8 AIVI washable mopping pads + Ecovacs empty station dust bags (656,90€) 4) Mustang kaasugrilli Clarksville 6+1 RST (499€).

TAPAHTUMAA TUKEVAT: Kolarin kunta yhteisöavustuksella, Destination Lapland, Kylmämaa / LappeanLohi, Naamisuvanto, Wood Jewel, Meän Paikka, Kolarin Buget ja majat, Hansport, Maatilamatkailu K & L Joki, Kontio-Kallion loma, Seo Pello, Korkalehon kiertäjät, Tarvikekeskus Rovaniemi, K-market Kolari, Jale vaaput, Tyrsä vaaput, Kirakka, Marjas-vaappu, Urmas vaappu, Jomi vaappu, Wäylä vaappu, Poppeli, Häsä, Joonas uistin, Muuras vaaput, Purhu,  HTL Kalastus Valhalla, Justiina vaaput, JT-vaappu.

TIEDUSTELUT: Väylänvarren kyläseuran numerosta 040 192 6995
TULOSPALVELU: www.vaylanvarrenkylaseura.fi
TAPAHTUMAN JÄRJESTÄÄ: Väylänvarren kyläseura ry ja kertyvä tuotto käytetään kyläseuran toiminnan ylläpitämiseen.

SÄÄNNÖT

1. Kilpailu on kaksipäiväinen: 5.8. klo 16.00 - 21.00 ja 6.8. klo 06.00 -12.00

2. Kilpailuun osallistuvan tulee ilmottautua 5.8.2023 mennessä sähköpostilla osoitteeseen vaylanvarren.kylaseura@gmail.com. Ilmoita nimi, puhelinnumero sekä kilpalipun numero.

3. Kilpailijalla on oltava kalastonhoitomaksu (mikäli sen tarvitsee) ja Tornion- Muonionjoen yhteislupa maksettu, jotka pitää pyydettäessä pystyä todistamaan.

4. Kalastusalue on Kolarista Ruotsin sillalta Pellon Puruskosken niskalle.

5. Kilpailukalana on lohi. Kilpailukala on tuotava punnitukseen välittömästi pyydystämisen jälkeen kilpailukeskukseen  (LappeanLohi os. Lappeantie 251, 95900 KOLARI). Punnituksen jälkeen kalan pyrstö leikataan viistoon poikki. Kilpailukortti on esitettävä punnituksessa.

6. Kilpalippuarvan lunastanut osallistuu kilpailuun yhdellä ( 1 ) suurimmalla kahden päivän aikana saadulla kalalla.

7. Kilpailuun osallistuva kala on tuotava ehjänä punnitukseen, verestämisen saa tehdä.

8. Saman painoisilla kaloilla paremmuuden ratkaisee pituus.

9. Kilpailussa noudatetaan Tornion- Muonionjoen kalastusalueen sääntöä.

10. Kilpailu on kaikille avoin.

11. Kalan tarttuessa kilpailuajan ollessa päättymässä ja tilanteen näyttäessä siltä, että väsytys kestää yli kilpailuajan, on tarttumisesta ilmoitettava kilpailukeskuksen numeroon 040 1926 995. Muussa tapauksessa saaliista ei tarvitse ilmoittaa ennen punnitusta.

12. Kilpailuveneessä saa olla enintään kolme henkeä turvallisuuden vuoksi. Turvallisuusohjeet vesillä liikkumiseen voit lukea osoitteesta: https://www.viisaastivesilla.fi/etusivu/pelastu_ja_pelasta/vesilla

13. Kilpailun järjestäjä ei vastaa kilpailijalle aiheutuneista vahingoista.

14. Palkintojen jako on kilpailukeskuksessa (LappeanLohi, Lappeantie 251, Kolari) sunnuntaina klo 14.00 alkaen.

15. Huomautukset kilpailua koskien on tehtävä viimeistään tunti kilpailun päättymisestä kirjallisena Väylänvarren kyläseuran numeroon 040926995 tai sähköpostilla vaylanvarren.kylaseura@gmail.com.

16. Kilpailussa palkitut ilmoitetaan verohallinnon tulorekisteriin mikäli palkinnon arvo ylittää 100 €.

17. Tiedustelut kilpailuun liittyen Väylänvarren kyläseuran numerosta 040 1926 995.